Home

vrijdag 16 september 2016

Het meisje met de ongeschoren oksels

Hii,

We leven in een tijd waarin uiterlijk een belangrijke rol speelt. Nu ben ik zelf een voorstander van doen waar je zelf zin in hebt, maar, lieve dames, af en toe een scheersessie onder de okseltjes kan geen kwaad. Hoe ik bij deze titel kom? Vanmorgen kwam ik op school en zag toen een meisje met een redelijke bos haar onder haar armen. De eerste gedachte die door mijn hoofd schoot was: oei, gevalletje die snapt de ongeschreven sociale regels niet. Jammer. Het geeft een vrij onverzorgde indruk. Ergens schrik ik ook van mijn gedachte. Vroeger hoorde je niemand over een beetje haar hier en daar. Tegenwoordig wordt er van ieder meisje verwacht alles glad en kaal te hebben. Bullshit, pure bullshit. Zorg dat je er een beetje verzorgd uit ziet, als in: geen hele oerwouden overal. Maak je verder echt geen zorgen! Zelf vind ik dat het onderwerp "scheren, wie, wat, waar" beter bespreekbaar moet worden. Er rust nu naar mijn idee nog een taboe over dit onderwerp. Dus, de volgende keer wanneer je ongemakkelijk met je familie rondom een tafel met blokjes kaas en plakjes worst zit, heb je een leuke discussie in petto! 

Liefs, 
Maaike

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Hey! Bedankt voor je reactie!
Liefs Maaike