Home

maandag 3 juni 2013

ZuperZen

Hi everyone!

Joepiee! Het is weer maandag :)
Oke, dat was heeeel erg sarcastisch.
Dusss.........Tijd om te ontspannen!
Ik zag in het Hoe Overleef Ik…. Tijdschrift een artikel over hoe je zuper zen kan worden.
Ik dacht: heeee! Laat ik mijn blog-lezers een zuperzen momentje gunnen ^^
Nou hier komt jou zuperzen momentje:

1. Ga zitten of liggen op een rustige plek. Doe je ogen dichten concentreer je op je adem.
2. Voel het op en neer gaan van je buik en ontspan je lichaam.
3. Ga in gedachten naar jouw droomtuin. Het ruikt er lekker, de vogels zingen, er bloeien bloemen, het gras is fris en groen, misschien staat er een mooie oude boom, en huppelen er konijntjes (of eekhoorns) rond. Maak er maar iets moois van.
4. Voel wat dit met je doet: het zachte gras onder je voeten, de kleuren van de bloemen, het zingen van de vogels. En misschien gebeurt er nog wat in jouw tuin? Laat maar komen!
5. Achter in de tuin is een kleine, houten brug, die over een beekje gaat. Loop daar rustig heen.
6. Aan de overkant zie je vlinders. Ze fladderen bij elkaar, en weer uit elkaar. Kijk hoe ze vrolijk door de lucht dansen.
7. Loop over de brug naar de vlinders toe. Volg hun bewegingen. Wat voor gevoel geeft dit jou? Misschien wil een van de vlinders wel op je hand landen. Probeer maar.
8. Speel met de vlinders. Doe samen een vlinderdansje of ga lekker in het gras liggen en kijk gewoon naar ze. Als het genoeg is, fladderen de vlinders weer vrolijk weg.
9. Jij blijft achter met het gevoel dat de vlinders je hebben gegeven. Misschien ben jij wel vrolijk, of heb je meer ruimte in je hoofd? Minder zorgen? Het kan van alles zijn. Vul jezelf met dat gevoel, van je tenen tot aan je kruin.
10. Doe dan je ogen open. Beweeg je handen, je benen en je voeten. Rek je uit en voel je… ZuperZen!

Ik heb het zelf geprobeerd en het werkt echt! :)
Ik hoop dat je er wat aan hebt, zodat je daarna weer overal tegen aan kunt!
Stay strong!

Kiss,
xbloggerloverx

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Hey! Bedankt voor je reactie!
Liefs Maaike