Home

zaterdag 12 april 2014

Even theeleuten

Hi!

Zijn jullie ook al zo dol op thee? Ik wel in ieder geval.
Lente, zomer, herfst of winter, thee is altijd lekker.
Je handen om een warme mok met thee vouwen, heerlijk.
Thee is ook nog eens heel gezond. Ik heb een paar leuke weetjes over thee op een rijtje gezet:

Wist je dat thee goed is voor hart en bloedvaten?

Dit komt met name door de flavonoïden die thee bevat flavonoïden kunnen bij langdurige consumptie de bloeddruk verlagen. 


-Wist je dat er fluoride in thee zit?

In thee zit vergeleken met andere producten die voor consumptie bedoeld zijn veel fluoride. Genoeg om het gebit en de boten te beschermen en versterken. 


- Wist je dat er jaarlijks meer dan 3.400.000 ton thee wordt geproduceerd. (Ik wist het niet!).


- Wist je dat thee het immuun systeem ondersteunt.

Dit komt door de vele antioxidanten die thee bevat. Antioxidanten zitten ook in verschillende soorten fruit en groente. Handigg!


Zelf drink ik 2-4 kopjes thee per dag. Venkelthee bij het ontbijt en 's middags.

's Avonds neem ik een kopje slaapthee. 


Zelf kun je ook thee maken. Namelijk verse muntthee! 

Wat je moet doen? Heel simpel!

Koop een muntplantje, zorg voor een mok heet water, pluk een paar blaadjes van de plant, doe ze in je mok, heel even laten staan. Thee klaar!


Geniet van je thee!


Liefs,

Maaike

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Hey! Bedankt voor je reactie!
Liefs Maaike