Home

vrijdag 31 mei 2013

Leer-Tips Voor School

Hi everyone!

Heel veel van mijn lezers zitten waarschijnlijk nog op school (ik ook :)).
En omdat het einde van het jaar (dus ook de toetsweek) in zicht is, dacht ik:
Laat ik wat leertips bij elkaar sprokkelen en op mijn blog zetten! (Goeie gedachte zo op een vrijdag middag)
Hier zijn de tips:
- werk met gekleurde stiften/pennen/potloden/etc. Door de kleurtjes onthoud je het beter! 
- SCHRIJF een samenvatting van de leerstof. Als je alles uitschrijft leer je de stof sneller.
- per kopje van de tekst een andere kleur gebruiken.
Zo ga je te werk:
Begin bij het eerste kopje (dit moet te doen zijn). Lees hem helemaal door en kijk of je begrijpt waar de leerstof over gaat. Schrijf als eerste de begrippen op met de betekenis er achter, voorbeeld:
Kopje = klein stukje tekst uit een paragraaf.
Heel duidelijk en overzichtelijk (ook wel handig!).
Schrijf daarna de belangrijkste punten van het kopje op.
Doe dit bij elk kopje.
Als je ruim voor de toets begint met een samenvatting maken en met leren...haal jij een 10!!
Ik hoop dat je er wat aan hebt!
Mail me gerust als je nog verdere vragen hebt!

Kiss,
xbloggerloverx


Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Hey! Bedankt voor je reactie!
Liefs Maaike