Home

zaterdag 22 maart 2014

Recept kitkat-M&M-taart

Hi!

De buurvrouw had gevraagd of ik een KitKat-M&M-taart voor haar wilde maken.
Natuurlijk wil ik dat!
Handig, want dan kan ik gelijk het recept op mijn blog zetten.
Laten we gelijk beginnen!
Wat hebben we allemaal nodig? Komt ie:
- Ronde bakvorm.
- 2 cake's, je kunt ze zelf bakken of kopen, ik heb ze voor het gemak even gekocht.
- Aardbeienjam, dit is het eerste laagje wat je tussen de lagen cake gaat doen.
- Mix voor botercrème, daarbij heb je 100 gram boter en 125 ml melk nodig, + een beslagkom waar je alle ingrediënten in kunt mixen, ohja, een mixer is daarbij ook handig :p
- (Grote) Pot Nutella, daarmee bedek je de taart op boven- en zijkant.
- 2 zakken KitKat, deze doe je aan de zijkant van de taart.
- Zak chocolade M&M's, deze strooi je als laatste over de taart.
Hier het stappenplan hoe je te werk moet gaan:
1. Haal de bakvorm uit elkaar, nu heb je een bodem en een zijkant.
2. Snij de cake in dunne, grote plakken en verdeel deze over de bodem van de bakvorm.










3. Smeer nu een laag jam over de gehele cakebodem. En bedek de jam met weer een laagje cake, op dezelfde manier als bij stap 2. Maar nu bovenop de cake.










4. Nu gaan we de botercrème maken. Mix als eerst de boter zacht, voeg nu de melk en de mix toe. Mix dit in een minuutje op de middelste stand tot een perfecte botercrème.
5. Verdeel de botercrème over de cake, mag best een behoorlijke laag. Leg bovenop de botercrème de laatste laag cake.










6. Pak nu de pot Nutella, een mes en een lepel. Het is de bedoeling dat je ongeveer alleen nog maar chocoladepasta ziet.
TIP: Voordat je de Nutella aan de zijkant smeert, is het eventueel handig om met een mes langs de rand van de taart te gaan, zo word de zijkant gladder en kun je de Nutella beter uitsmeren.
7. Plaats nu de het ronde deel van de bakvorm om de bakvorm, zorg dat ie open blijft want anders past de KitKat er niet meer bij.
8. Plaats alle KitKats (zoveel je nodig hebt) rondom de taart. Hierna kun je de bakvorm wél dichtdoen.
9. Strooi nu de M&M's over de taart.
That's it.
Dit is mijn resultaat van ruim een uur 'prutsen'.











En omdat het leuk is nog even een close-up van de M&M's.










Waarschijnlijk loopt het water je al in de mond. Ik wens je veel plezier met het maken van de taart.
Ik hoop dat jullie er wat aan hebben.

Liefs,
Maaike

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Hey! Bedankt voor je reactie!
Liefs Maaike