Home

maandag 8 juli 2013

Spijt!

Hi everyone!

Zoals jullie weten heb ik donderdag geshopt, wat jullie niet weten is dat ik naar de film ben geweest!
Samen met mijn vriendinnen zijn we naar spijt! geweest. Ik vond het een heel zielig verhaal. Ik heb niet gehuild maar de tranen stonden me in de ogen!

Hier de link van de trailer van spijt!
http://m.youtube.com/watch?v=ZkYN8S-rkKs

Waar gaat spijt! over?
Spijt! Gaat over een jongen, genaamd Jochem. Jochem wordt gepest, waarom weet hij niet. Op kamp pakken ze zijn kleren af en hangen die in een boom, waardoor hij de klassenfoto mist. Die avond duwen ze hem met zijn hoofd in de ketchup, ze lachen hem ook uit. Als ze naar huis fietsen hoort Jochem gejank. Hij stapt van zijn fiets en loopt er op af. Het is een achtergelaten hond met heel veel wonden. Jochem belt de dierenambulance, hierdoor red hij de hond. Geen reden om gepest te worden toch? De hond komt terecht in een dierenpension, waar een meisje uit zijn klas Eva werkt. Jochem gaat ook bij het dierenpension werken. Maar het getreiter gaat door. Als Jochem de inmiddels niet meer gewonde hond als huisdier krijgt. Is hij blij. Van korte duur helaas. Op het klassenfeest word hij gedwongen te veel alcohol te drinken. Na het klassenfeest wordt hij vermist. David heeft alle pesterijen zien gebeuren. Hij deed er niet aan mee, maar zelf durfde hij niets te doen. Dus besluit hij samen met Eva, Jochem te gaan zoeken. Ze vinden hem verdronken in een meer bij de duinen. 

Aanrader?
Ja zeker! Het is heel erg zielig. Maar toch ook een leerzame film. En toch ook wel weer een mooie film. De film zet je aan het denken, pest ik? Word ik gepest? 

Voor pesters:
Kap ermee! Je doet iemand pijn! Niemand heeft hier iets aan. Je maakt iemand dood-ongelukkig. Zit je zelf ergens mee? Praat erover met iemand die je vertrouwd en los het op.

Voor mensen die gepest worden:
Praat erover met iemand die je vertrouwd. Vertel wat er gebeurt en door wie je word gepest. Ga praten met de pesters en los het op. Pesters hebben het vaak moeilijk thuis of zijn jaloers op jou. In ieder geval praat er over en los het op! Superveel succes!

Zelf heb ik zaterdag ook het boek gekocht, ik vond het zo'n mooie film, dat ik het boek ook graag zou willen lezen. Ik hoop dat jullie het leuk vonden. Ik zou zeker naar spijt! gaan. Het is een geweldige film!

Kiss,
xbloggerloverx







Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Hey! Bedankt voor je reactie!
Liefs Maaike