Home

dinsdag 26 november 2013

Planning maken voor school & huiswerk

Hi!

Af en toe 'survivaltips' voor school zijn wel handig.
Daarom heb ik vandaag tips om een planning voor school en huiswerk te maken.
Ik maak de planning meestal op zaterdag, zondag of maandag, ligt er aan hoeveek tijd ik heb.
Ik heb een stappenplan voor jullie gemaakt, dat vind ik zelf altijd wel overzichtelijk.

1. Pak een wit A4 vel, een potlood (eventueel gum), pen, markeerstift en een liniaal.
2. Leg het vel in de breedte neer en teken 7 gelijke kolommen. In elke kolom zet je een dag.
3. Maak in die kolommen, weer aparte vakjes, maakt niet uit hoe groot en hoeveel, ligt er aan hoeveel huiswerk en leerwerk je hebt.
4. Pak je agenda er bij, waar al je huis- en leerwerk in staat, kijk hoeveel je op een dag wil doen. Schrijf al je huiswerk op de planning. 
5. Bekijk de planning goed en kijkt of je begrijpt wat je hebt opgeschreven.
6. Aan de slag! Je hebt de planning niet voor niets gemaakt (; Als je af hebt wat op je planning staat, markeer je dat met de markeerstift. 
Volgende week dinsdag vertel ik jullie een net iets andere manier om een planning te maken.
Ik hoop dat het duidelijk is en het jullie helpt.

Lots of Love,
Sanne.

P.S. Later deze week zet ik mijn planning online.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Hey! Bedankt voor je reactie!
Liefs Maaike