Home

dinsdag 3 juni 2014

Tips om talen te leren - school

Hi!

Het einde van het schooljaar is in zicht, joepiee!
Maar dat betekent ook: toetsweek/toetsweken, dat is wat minder.
Nog heel even doorbijten en dan is het vakantie.

In dit artikel hoe je (volgens mijn mening) het beste talen kan leren.
Ik heb een stappenplan gemaakt met daarin hoe ik de talen leer.

1. Houd de woordjes goed bij, al zet je ze alleen maar in 'wrts' je hebt er al iets aan geleerd. Als je dan voor de toets moet leren heb je de woordjes in ieder geval al een keer gezien. Een keer herhalen kan trouwens ook geen kwaad.
2. Schrijf de woordjes die je nog niet kent op, markeer ze met leuke kleurtjes, herhaal ze elke dag een paar keer, die vergeet je nooit meer. 
3. Herhalen! Al is het maar 1 keertje per dag, toch onthoud je ze. 
4. Je kunt ook de woordjes allemaal opschrijven, bijvoorbeeld bij Frans (le en la) en bij Duits (der, die, das), werk met verschillende kleuren, kleuren zorgen ervoor dat je het beter onthoud. Bij Frans doe ik de 'le' woorden in het blauw, want die zijn mannelijk, de 'la' woorden in het roze, want die zijn vrouwelijk. Bij der/die/das pak ik altijd random 3 kleuren. Dit trucje werkt bij mij erg goed.
5. Oeps! Morgen S.O. en je hebt nog helemaal niet geleerd? Stampen, stampen, stampen. Herhaal ze net zo lang tot je ze kent. Dit is erg vervelend, probeer dit echt te voorkomen!

Dit waren de tips, ik hoop dat jullie er wat aan hadden!
Alvast heel veel succes in de toetsweek!

Liefs,
Maaike

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Hey! Bedankt voor je reactie!
Liefs Maaike