Home

zaterdag 7 juni 2014

Vlees, ja of nee? - food

Hi!

Ik zie de laatste tijd veel campagnes tegen het eten van vlees. Ik sta zeker achter de campagnes, want zo als er nu om word gegaan met vlees vind ik erg onrespectvol naar de natuur.
Bij ons thuis eten we niet elke dag, weinig én biologisch vlees.
Ik twijfel er wel over om vegatarisch te worden, maar af en toe een stukje vlees vind ik ook wel lekker.
Als ik weet dat het dier een goed leven heeft gehad, vind ik het iets minder erg om vlees te eten. Maar ik blijf met de gedachte lopen dat ik een dood dier eet. 


Ik vind wel dat er meer aandacht moet worden besteed aan de levens van 'vleesdieren.' Neem nou plofkippen, zij kunnen uiteindelijk niet meer op hun pootjes staan omdat ze veel te dik zijn. Dit zal ongetwijfeld niet alleen met kippen gebeuren. Dat vind ik pure dierenmishandeling. Ik ben per definitie niet tegen vlees, maar tegen het slechte behandelen van dieren voor het vlees.

Wat vinden jullie? Ik kijk uit naar jullie mening!

Liefs,
Maaike

Hoe erg is dit?!!

1 opmerking:

  1. I'm vegetarian! Nu 3 jaar en 7 maanden ofzo en ondanks dat ik vlees wel echt heel erg lekker vond.. Maar om de reden die je hier op noemt wilde ik het heel graag worden. Ik vind het gewoon belachelijk hoe mensen omgaan met dieren om ze te kunnen afslachten.

    BeantwoordenVerwijderen

Hey! Bedankt voor je reactie!
Liefs Maaike