Home

zaterdag 10 augustus 2013

DIY lavendel geurzakje

Hi!

Ik ben op vakantie geweest naar Zuid-Frankrijk. Een van de dingen waar Zuid-Frankrijk bekend om staat is de lavendel. Het 'lavendel geurzakje' kun je dan ook bijna overal in Zuid-Frankrijk kopen. Maar dit kun je ook zelf doen! Leuker én goedkoper. Daarom deze DIY om je eigen Zuid-Franse souvenir te maken!

Wat heb je nodig?
- Gedroogde lavendel.
- Touwtje.
- Schaar
-  2 kleuren stof waar in geknipt mag worden. Ik heb de kleuren blauw en grijs gebruikt.
- Naald en draad, pas wel op! Neem een kleur draad wat bij de stof past. Ik heb de kleur perzik-roze gebruikt, het past er niet helemaal bij maar het geeft een vrolijk effect!
- Meetlint, zo kun je de stof precies afmeten.

Hoe ga je te werk?
Knip van elke kleur een vierkantje van 15cm bij 15cm.
Naai de vierkantjes een centimeter van de rand aan elkaar vast met naald en draad. Doe het zakje nu binnenste buiten, dit ziet er leuk uit. Bovenaan het zakje knoop je een touwtje in een bijpassende kleur.
Eigenlijk zou het zakje nu af zijn, beetje saai toch? Haal het touwtje heel eventjes van het zakje af, zo kun je het zakje beter afwerken. Om het vrolijk te maken knip je nog 2 figuurtjes uit. Ik heb snorretjes uitgekozen. Uit beide kleuren knip je een snorretje, in mijn geval naai je het blauwe snorretje op de grijze kant en het grijze snorretje op de blauwe kant. Pak nu de gedroogde lavendel en stop de lavendel in het geurzakje. Knoop het touwtje aan de bovenkant van het zakje goed en stevig vast.
Dit zijn 2 foto's van mijn 'lavendel geurzakje':

Zonder lavendel
Met lavendel


Zoals je ziet heb ik een snorretje als figuur gebruikt, lekker eigenwijs.
Met deze DIY ben je best lang bezig, pak em beet 2 uur (ongeveer 2 uur), maar je hebt dan ook zeker resultaat!
Tip: zet het geurzakje naast je bed. Lavendel werkt ontspannend, zo kun je lekker ontspannen slapen.
Ik vond het heel leuk om mee bezig te zijn. Als ik jou was zou ik ook een 'lavendel geurzakje' gaan maken. Enjoy!

Kiss,
Sanne






Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Hey! Bedankt voor je reactie!
Liefs Maaike