Home

woensdag 30 oktober 2013

Heerlijk recept appelbollen.

Hi!

Vandaag heb ik een heerlijk recept voor appelbollen voor jullie.
Het recept komt van mijn oma. 
Ik zou ze zeker maken want ze zijn heel erg lekker! 
Laten we beginnen. 
Dit recept is voor 4 personen.

Welke ingrediƫnten heb je nodig?
- 1 pak bladerdeeg.
- 4 stevige appels.
- 2 eetlepels rozijnen.
- 4 eetlepels rietsuiker.
- 1 theelepel kaneel.
- 1 losgeklopt ei.

Wat moet je doen?
1. Meng de kaneel, suiker en rozijnen en zet het mengsel appart.
2. Schil de appels, maar laat ze heel. Verwijder het klokhuis met behulp van een appelboor.
3. Verwarm de oven voor op 220°C.
4. Zet de appels elk op een plakje ontdooid bladerdeeg (zorg dat het bladerdeeg eventueel iets is uitgerold zodat het in ieder geval om de appel heen past). Vul de appels met het mengsel en vouw het bladerdeeg er goed omheen, zorg dat je de appel niet meer kunt zien.
5. Bestrijk het bladerdeeg met het losgeklopte ei en bestrooi eventueel met wat suiker. Prik een gaatje in de bovenkant van het bladerdeeg, dit is om bij het bakken stoom te laten ontsnappen. Zet de appels op een ingevette ovenschaal in de oven. Bak ze ongeveer 20-25 minuten tot ze goudbruin zijn. 

Dit was het recept. Ik heb hem samen met mijn oma gemaakt. Het was echt heerlijk!
Veel plezier met het maken van de appelbollen!

Lots of Love,
Sanne

P.S. Om ze extra lekker kun je er een beetje suiker of poedersuiker over heen strooien.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Hey! Bedankt voor je reactie!
Liefs Maaike